۱۳۸۹ اسفند ۵, پنجشنبه

یک پیروزی دیگر برای جنبش توده ای

امروز اول اسفند 89 درتهران،اصفهان،شیراز،رشت،سنندج،مهاباد،ارومیه،کرمانشاه سقز،زاهدان و تعداد دیگری از شهر ها تظاهرات و تجمعاتی برگزار گردید،که تقریبا در تمام موارد با یورش نیروهای سرکوب گر مواجه گردیدند.با وجود تمرکز چند هزار نیرو در تهران  سرکوبگران  موفق نشدند تا در همه جا از تجمع و شعار دادن مردم جلوگیری نمایند.در میدان هفت تیر چند هزار نفر از مردم تجمع نمودند،که با تیر اندازی مزدوران مواجه گردیدند و یک نفر در همان دقایق اولیه بر اثر شدت خونریزی ناشی از اصابت گلوله،جان باخت و چند نفر به شدت زخمی شدند که حال یکی از آنها- یک خانم جوان- وخیم گزارش شده. صدای شلیک گلوله در مناطق دیگر نیز به گوش می رسیده که از اخبار و گزارشات دقیق آن بی اطلاع هستیم. تجمعی در میدان ولی عصرو خیابان بلوار کشاورز انجام شد که مورد یورش مزدوران قرار گرفت ومردم با آنها درگیر و عده ای نیز بازداشت گردیدند. در مقابل صدا و سیمای جمهوری اسلامی تجمعی برگزار گردید.اطراف میدان انقلاب مردم تجمعاتی داشتند و شعارهایی سردادند. در چند منطقه دیگر تهران نیز تجمعاتی برگزار گردید و صدها نفر در تهران بازداشت شدند.

در شهرستان ها تعداد تظاهرات و تجمعات گزارش شده تا این لحظه زیاد بوده که هزاران نفر درآنها شرکت داشته اند. مطابق گزارشات رسیده، در رشت در خیابان مطهری مردم مورد ضرب و شتم قرار گرفتند،و  در مجموع در تجمعات و اعتراضات این روز در رشت حدود 150 نفر بازداشت گردیدند.

  در شیراز تجمعات گسترده ای برگزار شد که با یورش مزدوران عده ای زخمی و بازداشت گردیدند و ساعت ها فضای شهر ملتهب بوده و جنگ وگریز ادامه داشته است.یک دانشجو بنام حامد نور محمدی توسط مزدوران از بالای پل نمازی به پایین پرتاب شد،و باعث جانباختن وی گردید. خانمی نیز بر اثر اصابت باتون به سرش جان باخت و تعداد زیادی بازداشت گردیدند.
در اصفهان نیز تجمعاتی انجام شده که همراه با سردادن شعار و بوق اتومبیل ها همراه بوده است.اما اخبار بیشتری در این مورد وجود ندارد.
  از مهاباد خبر رسیده که درگیری های وسیعی بین مردم و مزدوران ایجاد شده و عده زیادی زخمی و بازداشت شده اند.
در سقز مردم دست به تجمع زدند و با ماموران درگیر شدند.
  در سنندج و ارومیه ، کرمانشاه و مشهد تجمع و تظاهرات انجام شده و عده ای بازداشت گردیدند.
  متاسفانه اخبار شهرستان ها آنطور که باید منعکس نمی گردد؛همه مردم می توانند بنا به امکانات و موقعیت خود یک خبرنگار مردمی باشند. با ارسال گزارش کتبی یا تصویری با رعایت مسائل امنیتی، می توانند کمک بزرگی در انعکاس اخبار جنبش ایفا نمایند.
  در این روز مجددا مردم با شعار های ضد دیکتاتوری و ضد سید علی به خیابان ها آمدند مزدوران حکومتی نتوانستند در مقابل سیل خروشان مردم مانع ایجاد کنند. مطالبه سرنگونی سید علی به یک خواست عمومی تبدیل می گردد و هر روز بیشتر این مطالبه ورد زبان ها می گردد؛ او به عنوان شخص اول جمهوری اسلامی و سمبل این نظام مورد نفرت قرار گرفته و باید هر چه بیشتر شعار سرنگونی او را عمومی نماییم و در ادامه مطالبه سرنگونی جمهوری اسلامی  می تواند به مطالبه همه مردم تبدیل گردد.
  گسترده شدن مبارزه توده ای هر چه بیشتر دولت را در موضع ضعف قرار می دهد و باعث پیشروی جنبش می گردد؛افزایش دامنه اعتراضات به تعداد قابل توجهی از شهرستان ها سرکوب گران را ناتوان و جنبش را قدرتمند می نماید. با تداوم مبارزه در همه شهر های بزرگ و کوچک عملا رژیم در موضع ضعف کامل قرار می گیرد و با پیوند کارگران و مردم امکان سرنگونی جمهوری اسلامی فراهم می شود.
کارگران ومردم آزادیخواه!
  جنبش در روز اول اسفند فراگیرتر شد واین نتیجه تداوم مبارزه است. همچنان می توان با تداوم آن و با ابتکار عمل مبارزه را گسترده تر و رادیکال تر نماییم.سرنوشت همه ما در خیابان ها و کارخانه ها رقم می خورد، با اعتصاب و اعتراضات بیشتر می توان این جنبش عظیم را به سیل خروشانی تبدیل کرد که دم و دستگاه جمهوری اسلامی را برای همیشه برچیند؛ با تداوم مبارزه می توان میلیون ها نفر را به خیابان ها آورد و آنگاه دیگر هیچ نیرویی تاب مقاومت در مقابل جنبش عظیم کارگران و مردم را نخواهد داشت.
                   زنده باد جنبش کارگری،زنده باد جنبش مردمی
                        سرنگون باد جمهوری اسلامی

کمیته های کارگران سوسیالیست داخل کشور- 2 اسفند 89

آدرس تماس با ما:
sosualistha@gmail.com
 آدرس های اینترنتی ما :