۱۳۸۹ اسفند ۱۹, پنجشنبه

اعتصاب کارگران پتروشیمی تبریز وارد دهمین روز شد

کمیته های کارگران سوسیالیست داخل کشور
اطلاعیه شماره   40
درحالی اعتصاب 1400کارگران پتروشیمی تبریز وارد دهمین روز خود شد که کارفرمایان و عواملشن بارها تلاش نمودند تا با وعده و وعید کارگران را فریب داده و اعتصابشان را بشکنند. اما کارگران که گوششان از وعده و وعیدها پر است طی این ده روز به اعتصاب خود ادامه داده و چندین تجمع در محوطه پتروشیمی داشته اند.
کارگران خواهان لغو قرار داد با پیمانکاران دست دوم و داشتن قرار داد مستقیم با پتروشیمی  هستند. طی این مدت کارگران با سر دادن شعارهایی "قرار داد مستقیم حق مسلم ماست" مراتب اعتراضشان را به نا امنی شغلی نشان دادند.
کارفرمایان و نیروهای امنیتی تلاش نمودند با جایگزین نمودن کارگران پالایشگاه تبریز اعتصاب کارگران پتروشیمی را بشکنند، که کارگران پالایشگاه تبریز در حمایت از کارگران پتروشیمی تن به این کار نداده و حربه مسئولین دولتی را به شکست کشاندند.
تجمع و اعتصاب کارگران پتروشیمی تبریز همچنان ادامه دارد و کارگران در هوای سرد تبریز هر روز در محوطه پتروشیمی تجمع را ادامه می دهند.
در شرایطی که کارگران تحت فشار اقتصادی شدیدی قرار دارند،نا امنی شغلی و قرار دادهای موقت و سفید امضا و کار با پیمانکاران دست چندم وضعیت وخیمی برایشان ایجاد نموده است. دولت سرمایه و کارفرمایان با تحمیل این شرایط هر زمان که بخواهند ما را بیکار نموده و بدون پرداخت حق و حقوق واقعی کارگران را اخراج می کنند.
در این رابطه راهی جز مبارزه دسته جمعی و حمایت از یکدیگر نیست؛ و برای تداوم این مبارزه سلاحی جز متشکل شدن و سازماندهی وجود ندارد.
کارگران!
در موقعیت کنونی که جنبش ضد استبدادی مردم پا به میدان گذاشته و بسیاری از ما کارگران نیز در این جنبش شرکت داریم، با طرح مطالبات اقتصادی و با تلفیق مبارزه اقتصادی و سیاسی می توانیم مبارزه ای همه جانبه را علیه سرمایه داران و دولت حامی آنها انجام دهیم. در شرایط کنونی که یارانه ها مرحله به مرحله حذف می گردد و گرانی و تورم بیشتر به ما تحمیل می گردد، نباید ساکت بنشینیم و اجازه دهیم که کارفرمایان و سرمایه داران از قبل استثمار و فقرما ثروت های نجومی به جیب بزنند.
کار رسمی و دائمی، حق مسلم همه کارگران است. تمام قرار داد های موقت و سفید امضا و دست چندم با پیمانکاران باید ملغا گردد و ایمنی شغلی باید در همه محیط های کار وجود داشته باشد.
با شدت یافتن تضادهای طبقاتی و در شرایط بحران سیاسی جامعه،  با اعتصابات و اعتراضات کارگری و سازماندهی ممکن است،از منافع خود دفاع نموده و اجازه ندهیم تا سرمایه داران و دولت حامی آنها سرنوشت ما را رقم بزنند. با حمایت کارگران از یکدیگر و افزایش اعتراضات و اعتصابات می توان کارفرمایان و دولت را عقب راند و جنبش کارگری را با جنبش مردمی پیوند زد.
ما کارگران سوسیالیست به سهم خود از اعتصاب کارگران پتروشیمی تبریز حمایت نموده وخواهان عقد قرار داد مستقیم و دائمی این کارگران با پتروشیمی هستیم.

زنده باد جنبش کارگری
کمیته های کارگران سوسیالیست داخل کشور- 17 اسفند

آدرس های اینترنتی ما:
sosualistha@gmail.com