۱۳۸۹ اسفند ۷, شنبه

اعتصاب کارگران فاز سه پالایشگاه آبادان

کارگران فاز سه پالایشگاه آبادان که بیش از پانصد نفرهستند، به مدت شش ماه دستمزد دريافت نكرده اند و در اعتصاب به سر می برند. فاز سه این پالایشگاه که در حال راه اندازی بوده و قرار بود 22 بهمن افتتاح گردد، با توجه به اعتصاب کارگران راه اندازی نشد. شرکت مدعی است که چون کارگران تحت پوشش پیمانکار هستند مشکلات آنها به شرکت نفت مربوط نمی گردد؛ در صورتی که طی چند سال گذشته با توجه به سیاست دولت در راستای خصوصی سازی و واگذاری بخش های مختلف تولیدی به پیمانکاران، تعداد زیادی کارگر و متخصص از طریق پیمانکار جذب نموده که دستمزدهایی به مراتب کمتر از کارگران رسمی شرکت نفت دریافت می کنند؛ در واقع به مرورکارگران بخش خصوصی که برای پیمانکاران کار می کنند جای کارگران رسمی را می گیرند.
کارگران رسمی بازنشست شده و شرکت نفت سال های زیادی است که کارگران رسمی جذب نمی کند و مرحله به مرحله کار را به پیمانکاران می سپارند؛ کارگران غیر رسمی از ابتدایی ترین حقوق محروم و کمترین دستمزدها را می گیرند؛ حال با وجود این شرایط شش ماه دستمزد کارگران پرداخت نگردیده و نمایندگان شرکت نفت اظهار می کنند که مشکل کارگران به ما مربوط نمی شود. اعتصاب کارگران فاز سه پالایشگاه آبادان در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدها در شرایطی صورت می گیرد که بسیاری از کارگران و مردم در اقسا نقاط ایران به خیابان ها آمده و دور جدیدی از مبارزه را شروع کرده اند. از آنجا که هنوز امکان به میدان آمدن همه جانبه کارگران با اعتصابات سراسری فرا نرسیده، اما هر اعتصاب و اعتراض و تجمع کارگری که با مطالبه اقتصادی هم باشد، در این موقعیت در راستای تقویت جنبش و اتحاد طبقه کارگر و مردم مبارز است. مبارزه برای مطالبات اقتصادی جدای از مبارزه آزادیخواهانه نبوده و هر كدام بدون دیگری کامل نبوده و در نهایت انقلاب بر پایه مطالبات اقتصادی و سیاسی معنا و تحقق می پذیرد. کدام کارگر و یا مردمی که در خیابان هستند مشکلات اقتصادی نداشته و این سیستم حکومتی فشار مضاعفی را به آنها تحمیل نکرده است؟
کارگران!
در این شرایط حساس تاریخی اعتصاب و هر گونه مبارزه دسته جمعی شما می تواند نقش تعیین کننده ای در سرنوشت جنبش و خود شما داشته باشد؛ هزاران و میلیون ها کارگر و مردم ایران خواهان زندگی بهتر و رفاه عمومی و آزادی های سیاسی و اجتماعی هستند و این موضوع با مبارزه متحدانه در همه زمینه های اقتصادی و سیاسی متحقق خواهد شد.هرگز فراموش نخواهيم كرد که اعتصاب سراسری کارگران و بخصوص کارگران شرکت نفت در سال 57 کمر رژیم سلطنتی را شکست. هنوز با فرا رسیدن اعتصابات سراسری فاصله داریم و جنبش باید گامهای بیشتری به جلو بر دارد، اما هر اعتصاب و اعتراضی موثر و یک ضربه قوی بر پیکر جمهوری اسلامی است. فراموش نمی کنیم که در جریان انقلاب 57 مردم شعار می دادند "کارگر نفت ما حامی سر سخت ما"، تاریخ می تواند بار دیگر تکرار گردد. به امید آن روز .

زنده باد جنبش کارگری، زنده باد جنبش مردمی

کمیته های کارگران سوسیالیست داخل کشور- 3 اسفند 89
 آدرس های اینترنتی ما :
http://kargaranesocialist.co.cc/