۱۳۹۰ فروردین ۱۹, جمعه

مزد و فقر

کمیته های کارگران سوسیالیست داخل کشور
اطلاعیه شماره   42
شورای عالی کار که هر سال دستمزد کارگران را با ترازوی نامیزان خود نسبت به تورم می سنجید، امسال حتی با توجه به همان ترازوی نامیزان که تورم را 27 درصد اعلام نمود ، دستمزد کارگران را متناسب با آن افزایش نداد و  فقط 9 درصد دستمزد کارگران افزایش یافت.
بنابراین تهاجم دیگری به سفره خالی کارگران صورت گرفت و فقر وبحران بیشتری گریبان ما کارگران را خواهد گرفت. اما ماجرا به همین جا خاتمه نمی یابد زیرا با توجه به برنامه حذف یارانه ها، تورم بیشتری امسال بوجود خواهد آمد و در نتیجه هر چه بیشتر وضعیت اقتصادی کارگران و مردم وخیمتر می گردد.
استثمار،چپاول و غارت سرمایه داران و دولت حامی آنها پایان ناپذیر است و بر این اساس هر روز فاصله طبقاتی افزایش می یابد؛ فقر و بیکاری، در یکسواکثریت جامعه را در بر گرفته و در سوی دیگر انباشت ثروت و غارت سیری ناپذیر شکل گرفته است.امکانات کاملا ناعادلانه توزیع گردیده و مالکان وسایل تولید هر روز حداقل معیشت ما را مورد تهاجم و غارت قرار می دهند. مزد ناچیز کارگران حتی کفاف ابتدایی ترین مایحتاج زندگی را نمی دهد و با توجه به بیکاری وسیع، طبقه کارگر در موقعیت اقتصادی بسیار وخیم و بحرانی قرار دارد.
کارگران!
در مقابل این شرایط تیره وتار و چشم انداز بدتر شدن وضعیت، هیچ راهی بجز مبارزه جمعی و متشکل وجود ندارد. در شرایطی که موج دوم مبارزات مردم آغاز شده و اعتراضات خیابانی را شاهد هستیم، با ابزار اعتصاب و اعتراضات جمعی و ایجاد تشکل ها در محیط کار قادر خواهیم بود جنبش را تحت تاثیر قرار داده و منافع خود را در آن متجلی نماییم. برای ما کارگران هیچ راهی بجز مبارزه جمعی برای رهایی واقعی و پایان دادن به فقر فزاینده وجود ندارد. شرایط زندگی ما و خانواده هایمان به هیچ وجه انسانی و متناسب با ثروت های موجود در جامعه نیست؛ ما کارگران  دنیا را صنعتی و مدرن  نموده ایم و تمام امکانات و ثروت جامعه حاصل دسترنج ما است ،اما از آنها بی بهره ایم.
جهانی دیگر ممکن است، ما آن را خواهیم ساخت
زنده باد جنبش کارگری، زنده باد سوسیالیسم
کمیته های کارگران سوسیالیست داخل کشور
 15 فروردین 90