۱۳۹۰ اردیبهشت ۵, دوشنبه

ادامه اعتصاب کارگران پتروشیمی بندر امام

کمیته های کارگران سوسیالیست
از تاریخ ۲۰ فروردین کارگران پتروشیمی بندر امام در اعتراض به واگذاری بخش‌های زیادی از پتروشیمی به پیمانکاران که شرایطی وخیمتری را برای کارگران بوجود می‌آورد و بر نا‌امنی شغلی دامن می‌زند، دست به اعتصاب زده و خواهان قراردادهای مستقیم و دائمی هستند.
با وجود وعده‌های مسئولین جهت شکستن اعتصاب، کارگران به اعتصاب خود ادامه داده و و در نتیجه، مسئولین با عقب نشینی حاضر شدند با نمایندگان کارگران- از هر قسمت ۵ نفر- مذاکره نمایند.
مطالبه کارگران پتروشیمی بندر امام یک مطالبه عمومی برای طبقه کارگر است و مدت‌های مدیدی است که اینجا و آنجا، کارگران با طرح لغو قرار دادهای موقت و ضرورت عقد قرار دادهای دائمی تاکید دارند؛ چند ماه پیش نیز کارگران پتروشیمی تبریز با همین مطالبه دست به اعتصاب زدند و تا حدودی با موفقیت توانستند روند واگذاری فعالیت‌های تولیدی را به پیمانکاران متوقف نمایند.
 کارگان پتروشیمی بندر امام نیز با تداوم اعتصاب در این مقطع می‌توانند به کسب دست آوردهایی نایل گردند؛ و در صورت متشکل شدن و ایجاد ارتباط برای حرکت‌های هماهنگ و متحد با دیگر پتروشیمی‌ها که در شرایط مشابه بسر می‌برند و با روند رو به رشد واگذاری فعالیت‌های تولیدی روبرو هستند، و هزاران کارگر را در معرض خطر بیکاری قرار داده‌اند، نیرویی چند برابر خواهند یافت.
همانطور که گفته شد مطالبه لغو قرار دادهای موقت و واگذاری کار به پیمانکاران جزء، که باعث از دست دادن بخشی از حق و حقوق کارگران می‌شود، و لزوم عقد قرار دادهای دائمی، برای کارگران مطالبه ایست سراسری و در نتیجه به هر روش ممکن می‌بایست از کارگران پتروشیمی بندر امام حمایت نماییم.
ما کارگران سوسیالیست نیز به نوبه خود واگذاری کار به پیمانکاران و افزایش ناامنی شغلی و تهاجم به حق و حقوق کارگران در این زمینه را محکوم می‌نماییم و خواهان قراردادهایی دائمی با کارگران هستیم و بدین وسیله حمایت خود را از کارگران اعتصابی بندر امام اعلام می‌نماییم.
 قرار داد موقت ملغا باید گردد
۲۴ فروردین ۱۳۹۰